کد خبر: ۸۶۸۲
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

اخلاق خوب رهاورد انس با قرآن

هما دلفکار قبل از آموختن الفبای فارسی با کلام وحی آشنا شده است. می‌گوید:همیشه سعی کرده‌ام در کنار رشد و پیشرفت در زمینه قرآنی، از درس و پژوهش‌های علمی مدرسه هم غافل نشوم.

اخلاق خوب در کنار درس‌خوانی سبب شده است در میان هم‌شاگردی‌ها و معلمان جایگاه خوبی داشته باشد. خیلی از دوستانش دلیل این اخلاق خوب را انس او به قرآن می‌دانند.

هما دلفکار دانش‌آموز سیزده‌ساله از مدرسه شاهد تکتم، قبل از آموختن الفبای فارسی با کلام وحی آشنا شده است. رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی قرائت قرآن، رتبه دوم مسابقات کشوری امام‌علی (ع) در رشته ترتیل و رتبه اول ترتیل مسابقات کشوری «مدهامتان» در کنار حفظ چند جزء از سوره‌های قرآن ازجمله فعالیت‌های قرآنی این دانش‌آموز نوجوان محله احمدآباد است.

- چطور شد به مباحث قرآنی علاقه‌مند شدی و این مسیر را ادامه دادی؟
در خانواده ما جلسات قرآنی برگزار می‌شود و با این فضا غریبه نبودم. از شش‌سالگی که در مهدالرضا (ع) قرآن را شروع کردم، این علاقه‌مندی بیشتر هم شد. بعد از آن از قرآن‌آموزان آزمونی گرفته شد و من جزو دسته‌ای بودم که افتخار حضور در کلاس‌های حرم نصیبم شد.

- آموزش در حرم چقدر زمان برد و در این مدت چه مباحثی را آموزش دیدی؟
شش سال پیاپی در کلاس‌های قرآنی حرم‌مطهر شرکت کردم. تابستان‌ها سه روز در هفته و در فصل مدارس دو روزم مختص آموزش قرآن بود. در این مدت روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و تکمیلی را آموختم، سپس با استادم خانم اسحاق‌نژاد، آشنا شدم که ایشان در پیشرفت من بسیار مؤثر بودند و ترتیل و صوت و لحن پیشرفته را به من آموزش دادند.

- از اولین حضورت در مسابقه قرآنی برایمان بگو.
کلاس سوم دبستان بودم. مسابقات ترتیل آستان‌قدس‌رضوی در دارالقرآن حرم برگزار می‌شد. اول که وارد شدم، استرس زیادی داشتم، اما با توکل به خدا و لطف امام‌رضا (ع) نفر دوم شدم.

- حضور در کلاس‌های آموزشی به تحصیلت لطمه‌ای نزده است؟
نه‌تن‌ها لطمه‌ای نزد، بلکه باعث رشد بیشتر هم شد. خواندن قرآن سبب تقویت حافظه هم می‌شود. همیشه سعی کرده‌ام در کنار رشد و پیشرفت در زمینه قرآنی، از درس و پژوهش‌های علمی مدرسه هم غافل نشوم. معدل کارنامه‌ام به‌لطف خدا از ۲۰ پایین نیامده است.

- به‌سراغ حفظ هم رفته‌ای؟
بله، تا الان جزء یک و دو و همچنین سی‌ام را حفظ کرده‌ام.

- به آموزش قرآن به دیگران هم فکر می‌کنی؟
هر چیز ذکاتی دارد. ذکات علمی که به‌لطف استادان در این سال‌ها آموخته‌ام، آموزش به دیگران است. آموزشی که خودش برکات بسیار به‌دنبال دارد.

* این گزارش شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۴۹ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر